AdCoin en AdCoin.click: crypto advertising op de blockchain

with Geen reacties

AdCoin is een innovatie op het gebied van adverteren en blockchaintechnologie. De online advertising-branche is inmiddels één van de grootste online markten ter wereld. De manieren waarop commerciële boodschappen aan het publiek worden getoond verandert continu door de ontwikkeling van nieuwe technologieën. De advertentiemarkt is vandaag de dag niet meer te vergelijken met de advertentiemarkt van pakweg 30 jaar geleden.

Pompeï

Symbolen die iedereen begreep

Reclame bestaat eigenlijk al honderden jaren. Kooplieden die hun waren aanprijzen, zijn van alle tijden. In de Romeinse stad Pompeï zijn resten gevonden van witgeverfde muren waarop commerciële boodschappen waren aangebracht. In de middeleeuwen verschenen opmerkelijke uithangborden met symbolen die precies duidelijk maakten wat de desbetreffende zaak te bieden had. Een afbeelding van een tros druiven gaf aan dat het ging om een wijnhandel, een schaaf was het symbool van de meubelmaker en een vingerhoed was het teken van de kleermaker. Veel mensen konden in die tijd niet lezen, maar deze symbolen begreep iedereen.

Adverteren middeleeuwen, uithangbord.

Bemiddeling door advertentiekantoren

Met de opkomst van dagbladen en tijdschriften ontstond de mogelijkheid om advertenties te tonen aan een veel groter publiek en voor de bemiddeling tussen adverteerders, uitgevers en copywriters werden advertentiekantoren opgericht. Deze advertentiekantoren regelden het contact tussen de aanbieder en de verschillende bladen. Ze onderhandelden over de prijs van de advertentie en zorgden ervoor dat deze op een goede plaats in de krant kwam. De tekst en illustraties werden door de fabrikant zelf aangeleverd. Maar steeds vaker werd aan deze advertentiebureaus gevraagd of zij niet voor de inhoud van de advertenties konden zorgen. Een voorbeeld van een succesvol advertentiebureau aan het eind van de 19de eeuw was Nijgh & Ditmar. Dit bureau, met vestigingen in Amsterdam en Den Haag, kan in principe worden beschouwd als een voorloper van de huidige reclamebureaus.

Advertentie oude krant

De oprichting van de Bond Van Adverteerders (BVA)

Tot aan de economische crisis in 1929 groeide de reclamebranche als kool. Vlak voor die wereldwijde crisis ging het economisch gezien eigenlijk heel erg goed en de vraag naar “moderne” reclame steeg dan ook snel. Er werden kwaliteitseisen opgesteld waar een goed reclamebureau aan moest voldoen en er ontstonden nieuwe samenwerkingsverbanden tussen adverteerders (grote bedrijven die veel en regelmatig adverteerden en gebruikmaakten van de erkende reclamebureaus). Deze samenwerkingsverbanden leidde uiteindelijk tot de oprichting van de Bond Van Adverteerders (BVA). Door de economische crisis en de daarop volgende Tweede Wereldoorlog was er uiteraard weinig geld bij de bevolking en werd adverteren dan ook niet gezien als een goede investering.

Oude advertentie voor frisdrank.

Reclamebranche tijdens de wederopbouw

In de jaren van de wederopbouw na de oorlog probeerden reclamebureaus de draad weer op te pakken. Echter was er nog steeds weinig geld beschikbaar en de dagbladen waren nog erg dun. Toch wilden grote bedrijven laten weten dat ze er nog steeds waren en er kwamen dan ook snel nieuwe reclamebureaus bij. Er kwamen grote merken zoals Coca-Cola op de markt, die het zich konden permitteren om veel geld te pompen in hun reclamecampagnes. Eind jaren vijftig nam de welvaart in de westerse wereld toe en mensen konden zich financieel gezien dan ook steeds meer veroorloven. Niet alleen op het gebied van de aankoop van huishoudelijke apparatuur, maar ook vakanties naar het buitenland deden geleidelijk aan hun intrede.

Oude TV

Advertising werd brutaler

Ook de advertentiecampagnes veranderde. De brave reclamecampagnes uit de jaren 50 maakten plaats voor gewaagdere advertenties en de hoog opgetrokken coltruien werden vervangen door de eerste bikini’s. Met de introductie van televisiereclame halverwege de jaren 60 kwam er voor de advertentiebranche een geheel nieuwe uitdaging bij. Naast reclame voor gedrukte media was er nu opeens ruimte voor bewegend beeld en geluid. Dat betekende dan ook dat er nieuwe eisen werden gesteld aan de advertentiemarkt. De mainstream adoptie van het internet in de jaren 90 zorgden voor zeer veel nieuwe mogelijkheden en uitdagingen binnen de advertising-industrie. Ook vandaag de dag is advertising volop in beweging. Met de opkomst van decentrale gedistribueerde netwerken zoals de blockchain, ontstaan wederom nieuwe kansen en mogelijkheden voor allerlei industrieën. En dit geldt zeker ook voor online advertising. Een innovatie op dit gebied is AdCoin.

Blockchain

Wat is AdCoin?

AdCoin is een digitale betalingseenheid voor advertising-doeleinden die in 2017 op de blockchain werd gelanceerd. Het aanbieden van online advertentieruimte vandaag de dag levert voor online uitgevers niet zo heel veel op. Wie vandaag de dag een paar “traditionele” centen per click ontvangt mag in zijn handen wrijven. De virtuele valuta AdCoin brengt hier verandering in. AdCoin is ontwikkeld door mensen met een economische en IT-achtergrond en mensen met ervaring in de reclamewereld. De opbrengsten van cost-per-click (CPC) en cost-per-mile (CPM) zijn gebaseerd op de huidige waarde van de AdCoin. Het team achter dit platform heeft inmiddels een aantal plugins uitgegeven voor WooCommerce en bekende CMS-systemen zoals WordPress. De komende tijd zal AdCoin ook toepassingen ontwikkelen voor andere e-commerce platformen.

Blockchain, wereldwijd netwerk, advertising, AdCoin.

Stroomlijnen en verbeteren van de online advertentiemarkt door middel van blockchaintechnologie

AdCoin geeft een andere draai aan online advertising en stelt webontwikkelaars, marketeers, uitgevers en adverteerders in de gelegenheid om deze cryptocurrency’s te ontvangen en te verzenden, via een gebruiksvriendelijke interface en de veilige digitale AdCoin wallet, die een hele reeks aan mogelijkheden biedt voor iedere gebruiker. Deze wallet is geschikt voor gebruik op zowel desktops als op mobiele apparaten. Daarnaast biedt het geavanceerde decentrale gedistribueerde ecosysteem de mogelijkheid, om API’s te gebruiken voor je eigen specifieke projecten en worden gebruikers in de gelegenheid gesteld om zelf software te ontwikkelen. De ambities van AdCoin zijn hoog en het platform presenteert zich dan ook als dé advertising coin van de toekomst.

Online advertising.

Lagere kosten door het wegvallen van dure advertentiemakelaars

Het veranderen van de online advertentiemarkt is een van de voornaamste doelstellingen van AdCoin. Deze digitale betalingseenheid ontleent zijn waarde aan de hoeveelheid clicks en leads binnen grote advertentieplatformen, zoals bijvoorbeeld Google Adsense. Betalingen tussen adverteerders en uitgevers in fiat geld gaan bij online advertentienetwerken meestal gepaard met hoge kosten voor derde partijen. De decentrale gedistribueerde aanpak van AdCoin moet die kosten drastisch omlaag gaan brengen. Ook maakt AdCoin betalingen met kleine geldbedragen veel eenvoudiger.

Nodes, blockchainnetwerk, AdCoin.

AdCoin pleit voor een stabiele advertentiemarkt

De ontwikkelaars van AdCoin pleiten vooral voor een evenwichtige advertentiemarkt en hopen dan ook dat de waarde van deze digitale betalingseenheid zich op de lange termijn stabiliseert. De Bitcoin en veel andere cryptocurrency’s hebben in het verleden al laten zien, dat een hoge volatiliteit niet erg bijdraagt aan het vertrouwen in digitale betalingseenheden. AdCoin moet volgens de initiatiefnemers dan ook in de eerste plaats een munt zijn om mee te handelen en niet zozeer worden gezien als investering voor de lange termijn. Het voornaamste uitgangspunt is dat adverteerders, uitgevers en reclamemakers rechtstreeks, gemakkelijk, snel, veilig en vertrouwd zaken met elkaar kunnen doen.

Een stapel munten, AdCoin.

Aanmelden bij AdCoin.click

AdCoin.click is een crypto-advertentieplatform voor transparante digitale advertenties. AdCoin maakt gebruik van het scrypt-algoritme en is gebaseerd op het protocol van Litecoin. Deze cryptocurency is gekoppeld aan een veilige digitale wallet, waardoor het ontvangen en verzenden van de coins erg eenvoudig is. Er is een wallet beschikbaar voor Mac en Windows. Daarnaast biedt AdCoin de mogelijkheid voor het gebruik van een webwallet. Deze webwallet heeft een aantal geavanceerde functies zoals QR-codes en twee-factor-authenticatie. Het platform van AdCoin geeft een duidelijk overzicht van het actuele saldo van gebruikers en inzicht in uitgevoerde transacties in het verleden. Digitale veiligheid is een van de speerpunten van het AdCoin-team en de webwallet is dan ook optimaal beveiligd met de nieuwste beveiligingstechnieken. Hierdoor kunnen gebruikers er zeker van zijn dat hun cryptocoins op een veilige manier zijn opgeslagen. Een transactie met AdCoin wordt binnen de blockchain gepubliceerd en na 6 blokken geverifieerd.

Online advertising, AdCoin.Meer weten?

 

Wat zijn de voordelen van AdCoin voor advertentieplatformen?

 

Efficiënter betalingsverkeer in de online advertising-branche

Betalingen tussen adverteerders en uitgevers kunnen veel beter en efficiënter worden gestroomlijnd, tegen veel lagere kosten.

 

24/7 dienstverlening

Transacties met AdCoin kunnen 24 uur per dag en 7 dagen in de week worden uitgevoerd.

 

Stabiliteit

Veel digitale betalingseenheden zijn erg grillig en worden gekenmerkt door een hoge mate van volatiliteit. AdCoin maakt gebruik van een aparte cryptomunt, die zich alleen focust op aan de advertentiemarkt gerelateerde transacties. Hierdoor is AdCoin minder gevoelig voor koersschommelingen van virtuele valuta die zich richten op allerlei verschillende markten en kan de stabiliteit van de munt worden vergroot.

 

Lage transactiekosten

De gemiddelde transactiekosten van AdCoin liggen onder de 0,1 procent en dat is in vergelijking met veel andere cryptocurrency’s erg laag. Uit onderzoek is gebleken dat veel geldtransacties binnen de reguliere advertentiemarkt plaatsvinden, zonder enige toevoeging van waarde. Gemiddeld genomen wordt er 7 procent van de totale advertentiekosten aan transactievergoedingen uitgegeven en dat is op jaarbasis voor een adverteerder enorm veel verspild geld.

 

Risico’s van wanbetaling sterk gereduceerd

De meeste advertentieplatformen brengen de kosten voor online advertenties in rekening aan de adverteerders via periodieke facturen. Echter is het grote probleem dat ongeveer 80 procent van alle opgerichte bedrijven, het eerste jaar niet overleven. Dat bekent automatisch dat de facturen voor de promotionele inspanningen niet kunnen worden betaald en de online advertentieplatformen met de gebakken peren blijven zitten. Met AdCoin kunnen de risico’s van wanbetaling sterk worden gereduceerd, omdat betalingen plaatsvinden op een dagelijkse basis. De tijd tussen de levering van advertentiediensten en de vergoeding voor de geleverde diensten is dus veel kleiner, waardoor het risico van niet betaalde opdrachten snel afneemt.

 

Microbetalingen

AdCoin maakt ook betalingen met kleine geldbedragen mogelijk, waardoor het platform zeer aantrekkelijk is voor een nieuwe generatie uitgevers. Met de huidige traditionele betalingsvormen is het niet efficiënt en duurzaam om kleine transacties dagelijks uit te betalen. Doordat de kosten bij betalingen met AdCoin bijna tot nul zijn gereduceerd, worden betalingen van kleine geldbedragen op een regelmatige basis nu wel interessant.

 

Anonimiteit voor uitgevers

AdCoin-transacties worden geregistreerd op de blockchain, maar de identiteit van de uitgevers wordt niet gepubliceerd.

Chain

Wat zijn de voordelen van AdCoin voor adverteerders?

 

Eén digitale betalingseenheid voor alle transacties

Het financieren van conceptontwikkeling en campagnes van online advertenties gebeurt met de AdCoin. Daarbij hoeven adverteerders niet te switchen tussen traditionele valuta en cryptocurrency’s, maar worden alle betalingen verricht met de AdCoin op de blockchain. Geen gedoe meer met banktransacties en lang wachten tot de transactie eindelijk is uitgevoerd. Met één digitale wallet voor al je accounts kun je eenvoudig zaken doen met advertentieplatformen wereldwijd.

 

Goedkoper adverteren

Door de lage transactievergoedingen kunnen advertentieplatformen die worden ondersteund door AdCoin, stevig concurreren met andere adverteerders en een hogere CPC en CPM hanteren.

Centralised, decentralised, distributed

 

Wat zijn de voordelen van AdCoin voor online uitgevers?

 

Snelle en directe microbetalingen

Transacties met traditionele valuta nemen vaak veel tijd in beslag en het kan dan ook dagen duren, voordat de betaling op de juiste wijze is afgerond. Dat komt voornamelijk omdat advertentieplatformen te maken hebben met hoge transactiekosten. De betalingen worden daarom zoveel mogelijk opgespaard en op hetzelfde moment samen verzonden om deze kosten zo laag mogelijk te houden. Met AdCoin kunnen advertentieplatformen direct transacties uitvoeren binnen de blockchain, zonder dat er sprake is van hoge transactievergoedingen.

 

Omzetting naar traditionele valuta of investeren in nieuwe advertentiecampagnes

Een uitgever heeft de mogelijkheid om de AdCoins om te zetten in traditionele valuta wanneer dat gewenst is. Echter is het ook mogelijk om de tokens in bezit te houden of te investeren in de ontwikkeling van je eigen advertentiecampagnes. Of blockchaintechnologie de potentie heeft om de advertentiemarkt volledige te veranderen? Voor een antwoord op die vraag is het voorlopig nog veel te vroeg. Door dit soort innovatieve businessmodellen krijgen we in ieder geval weer een klein beetje meer inzicht, in de mogelijkheden die de geavanceerde blockchaintechniek ons biedt.

Meer weten?

 

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op het gebied van de blockchaintechnologie? Meld je dan nu aan voor onze blogpost!

 

Meld je aan voor de blogpost!
Ik ga ermee akkoord dat mijn naam en e-mailadres worden gedeeld met Mailchimp.
Met de blogpost van Uitleg Blockchain blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen omtrent de blockchain technologie.
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).

Leave a Reply